بزغاله من

در نظربازی ما بی‌خبران حیرانند
من چنینم که نمودم دگر ایشان دانند
عاقلان نقطه پرگار وجودند ولی
عشق داند که در این دایره سرگردانند
جلوه گاه رخ او دیده من تنها نیست
ماه و خورشید همین آینه می‌گردانند
عهد ما با لب شیرین دهنان بست خدا
ما همه بنده و این قوم خداوندانند
(*حافظ شیرازی*)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
  • ۱
  • ۰

بمانیم که چه !!

سایه جان رفتنی استیم بمانیم که چه

زنده باشیم و همه روضه بخوانیم که چه


درس این زندگی از بهر ندانستن ماست

این همه درس بخوانیم و ندانیم که چه


خود رسیدیم به جان نعش عزیزی هر روز

دوش گیریم و به خاکش برسانیم که چه


آری این زهر هلاهل به تشخص هر روز

بچشیم و به عزیزان بچشانیم که چه


دور سر هلهله و هاله شاهین اجل

ما به سرگیجه کبوتر بپرانیم که چه


کشتی ای را که پی غرق شدن ساخته اند

هی به جان کندن از این ورطه برانیم که چه


بدتر از خواستن این لطمه نتوانستن

هی بخواهیم و رسیدن نتوانیم که چه


ما طلسمی که قضا بسته ندانیم شکست

کاسه و کوزه سر هم بشکانیم که چه


گر رهایی است برای همه خواهید از غرق

ورنه تنها خودی از لجه رهانیم که چه


ما که در خانه ایمان خدا ننشستیم

کفر ابلیس به کرسی بنشانیم که چه


مرگ یک بار مثل دیدم و شیون یک بار

این قدر پای تعلل بکشانیم که چه


شهریارا دگران فاتحه از ما خوانند

ما همه از دگران فاتحه خوانیم که چه


شعر از استاد شهریار-غزل شمارهٔ ۱۱۹

  • ۹۳/۰۷/۱۵
  • بزغاله من

نظرات (۳)

خودت شعر رو سرودی؟؟؟؟؟ اگه اگه اینطوره،آفرررررررررررررررین! اما اگه نه،خودت نسرودی! میگم: نا امیدم کردی!
پاسخ:
خوبه زیرش نوشتم شعر از استاد شهریار
ما که تو عمرمون فقط یه بیت شعر گفتیم اونم نه از خودمون، شعر تو شکرانه خوندن منم بیت اولشو به ترکی ترجمه کردم !!
شعر شکرانه :
میخوام برم کوه *** شکار آهو

ترجمه ترکی توسط بزغاله :
ایسترم دیگم داغه *** آهو اولدر ماقه
ذوغ هنری ما در همین حده !!  :)
خخخخخخخ ریز نوشته بودی،باور کن ندیدمش، اسم شاعرو ندیدم هههه_میخوام برم کوه!شکار آهو! این الان مثلا شعره؟؟؟؟!!!!! جل الخالق! ذوق هنریت تو حلقم خخخخخخخخخخخخخخ
پاسخ:
شعر هست یا نیست رو باید از دستاندرکاران برنامه شکرانه بپرسین
من فقط زحمت ترجمه شو کشیدم  :)
راستی شما ترکید؟! زبونتون خیییلی سخته! یه دوستی داشتم، ترک بود، وقتی ترکی حرف میزد، اصلا یه کلمه هم متوجه نمیشدم! لامصب خیلی خوشگل بود!حتی مامان وخواهراش! چندتا ترک دیگه هم میشناسم که خیلی خوشگلن! الان من یه سوالی برام پیش اومد که ترکا همشون خوشگلن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
فکر کردم زبونشون رو میگی خشگله خشگله !!
ما که خشگلیم بقیه رو نمدونم D:

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">